Image Hosted by ImageShack.us
Mai secawan

Tuesday, April 14, 2009

EQ. Minda


Harga
S/M : RM50.00
S/S : RM55.00

Membantu menghilangkan keletihan serta perkembangan minda.

Kandungan EQ Minda

Madu Lebah
Makanan lengkap yang diturunkan bersama Al-Quran. Membekalkan tenaga serta nutrien-nutrien yang diperlukan oleh badan. Ia dapat menghilangkan keletihan serta membantu perkembangan minda.

Badam
Membekalkan pelbagai vitamin dan mineral serat, protein, lemak yang sihat serta kandungan fitokimia. Satu hidangan khasiat badam (sebanyak 23 biji) mengandungi khasiat berikut:

35% daripada nilai keperluan harian anda atau Daily Value (DV) bagi antioxidant (vitamin E)
20% DV bagi magnesium
15% DV bagi phosphorus
13% DV bagi riboflavin
8% DV bagi kalsium
6% DV bagi iron dan zink
4% DV bagi asid folik dan niasin

Habbatus Sawda

Memberi kesan ke atas sistem paru-paru, perut dan limpa. Ia dapat meningkatkan imuniti, merangsang tenaga dan memudahkan penghadaman.

Kacang Adas
Membekalkan protein yang tinggi selain fiber, vitamin B1 dan mineral.

Kurma
Mengandungi karbohidrat, lemak, protein dan vitamin C yang dapat membekalkan tenaga. Dari segi saintifik, ia berkesan mengubati gangguan usus, masalah sembelit serta penawar mujarab untuk insomnia. Kurma juga memudahkan proses kelahiran serta berkesan meredakan tekanan darah tinggi.

Tin
sumber flavanoid dan polifenol yang baik. Ia juga mengandungi kandungan antioksidan dan fiber yang tinggi. Ia dapat mengatasi masalah penghadaman dan ancaman radikal bebas serta melambatkan penuaan selain meminimakan stress (tekanan) di kalangan pelajar.

Kismis
Memperbaiki daya ingatan, melindungi hati, memperbaiki sirkulasi, melawaskan pembuangan air besar dan melawan bacteria mulut.

Zaa’faran
Antikarsinogenik, anti-mutegenik, immunomodulating dan kandungan antioksidan. Ia juga dijadikan dakwat bagi menulis ayat-ayat Al-Quran bagi kaedah rawatan pinggan putih.

Halia
Halia dapat merawat masalah angin dan mual, dapat merawat inflamasi (radangan), mengurangkan kolestrol dan merawat penyakit hati.

Cara Penggunaan
Diambil sebelum makan, 1 sudu kecil, 2-3 kali sehari

No comments:

Post a Comment