Image Hosted by ImageShack.us
Mai secawan

Tuesday, April 14, 2009

Madu Asli

(375gm)
Harga
S/M : RM23.00
S/S : RM27.00

Masu Asli HPA diambil dari Timur Tengah (padang pasir) amat baik untuk dijadikan sebagai makanan kesihatan kerana kualitinya yang tinggi dimana kadar kelembapan air di bawah 20%. Madu ini diambil dari lebah yang menggunakan pokok kurma, tin dan zaitun.

Dalam Surah An-Nahl: 68-69 yang bermaksud "Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: "Buatlah sarang² di bukit, pokok² kayu dan tempat² yang dibuat manusia. Kemudian makanlah darisetiap buah²an dan tempuhlah jalaj Tuhanmu yang telah dimudahkan untukmu. Dari perut lebah itu keluarlah minuman (MADU) yang bermacam² warnanya, di dalamnya terdapat ubat yang menyembuhkan penyakit. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar² terdapat tanda² (Kebesaran Allah) bagi orang yang berfikir."

Madu Asli juga dapat menaikkan kekuatan fizikal dan mental seseorang. Untuk orang yang telah uzur dan lanjut usianya dicadangkan mengamalkan satu sudu besar setiap hari sebelum makan.

Madu boleh merawat dan menyembuhkan penyakit kulit seperti jerawat, gatal², luka akibat terbakar, bisul serta kurap dengan cara menyapukan Madu Asli ke bahagian tersebut. Ia juga boleh membantu mempercepatkan pertumbuhan kanak² yang menghadapi masalah lambat berjalan. Ini terbukti dalam satu kajian seorang kanak² yang menghadapi masalah tersebut setelah mengamalkan 2 sudu kecil setiap hari selama 40 hari telah menunjukkan satu perubahan yang ketara pada tubuh badan dan ia mampu untuk berjalan.

Sinergi Dengan Produk HPA
  • Madu Asli + Malac/Alac amat baik untuk memecahkan batu karang dan melancarkan pengeluaran air kencing
  • Madu Asli + Teh Herba khasiatnta sebagai makanan kesihatan
  • Madu Asli + Coscinium Plus amat baik untuk mengatasi masalah alahan ataupun allergy
  • Madu Asli + Radix dapat menambah tenaga dan kesuburan lelaki
  • Madu Alsi + Paramaria Plus dpat menambahkan dan memperbaiki kesihatan wanita

No comments:

Post a Comment